Recenzje

27 śmierci Tobe’ego Obeda – Joanna Gierak – Onoszko

„Dwuletni pobyt Joanny Gierak – Onoszko w Kanadzie zaowocował napisaniem znakomitej książki pod tytułem „27 śmierci Toby’ego Obeda”. Jest to reportaż, który powstał na podstawie własnych doświadczeń autorki i jej licznych rozmów z rodowitymi Kanadyjczykami. Masz pewne wyobrażenie o Kanadzie? To, czego dowiesz się z tej książki, może zmienić Twoje zdanie o tym państwie.”
.
Książka, którą musisz czytać, ale to boli. Nie mieści się w głowie takie okrucieństwo.
.
Czytając „27 śmierci Toby’ego Obeda” bolało mnie całe ciało. Czytając spinałam się, byłam wykończona. Każda strona była mocna.
.
Robiłam przerwy i czytałam.
.
To książka, która wstrząsa, przeraża, ale daje do myślenia.
.
„Czy da się cofnąć nieodwracalne? Czy da się naprawić niewybaczalne?”
.
Opowieść o rdzennych mieszkańcach Kanady ich trudnej historii w szkołach katolickich i karygodnych metod wychowawczych, jakie stosowali tamtejsi opiekunowie.
.
Bicie, obrażanie, molestowanie, traumy na całe życie.
.
Dzieci krzywdzone, odtrącone, które wyrastają na skrzywdzonych dorosłych czujących się zerem

Dodaj komentarz